16 вересня

РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ПРЕДСТАВЛЕНОСТІ КАНДИДАТІВ ТА ПАРТІЙ НА ДОСТРОКОВИХ ВИБОРАХ

РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ПРЕДСТАВЛЕНОСТІ КАНДИДАТІВ ТА ПАРТІЙ НА ДОСТРОКОВИХ ВИБОРАХ

 РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ПРЕДСТАВЛЕНОСТІ КАНДИДАТІВ ТА ПАРТІЙ НА ДОСТРОКОВИХ ВИБОРАХ ДО ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ В ЗМІ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Контент друкованих ЗМІ

 

Мета моніторингу– визначити збалансованість представленості кандидатів та партійна дострокових виборах до Верховної Ради України у період з 24 червня по 19 липня 2019 року у ЗМІ Вінницької області.

Медіа-карта моніторингу:

6друкованих видань м. Вінниця :

  1. 1.  33 Канал
  2. 2.  РІА
  3. 3.  Вінницька Газета
  4. 4.  Вінниччина
  5. 5.  РЕАЛ
  6. 6.  Місто

 

27 районних друкованих видання:

  1. 1.      Подільський край
  2. 2.      Бершадський край
  3. 3.      Подільська зоря
  4. 4.      Трибуна праці
  5. 5.      Жмеринська газета
  6. 6.      Трудова слава
  7. 7.      Прапор перемоги
  8. 8.      Вісник Козятинщини
  9. 9.      Сільські новини
  10. 10.   Літинський вісник
  11. 11.   Липовецькі вісті
  12. 12.   Слово Придністров’я
  13. 13.   Наше Придністров’я
  14. 14.   Прибузькі новини
  15. 15.   Обрії Оратівщини
  16. 16.   Піщанські вісті
  17. 17.   Колос
  18. 18.   Вісті Тепличчини
  19. 19.   Маяк
  20. 20.   Томашпільський вісник
  21. 21.   Тростянецькі вісті
  22. 22.   Життєві обрії
  23. 23.   Чечельницький вісник
  24. 24.   Шаргородщина
  25. 25.   Ямпільські вісті

 

Кількісні показники:

ü  Проаналізовано 31 газета.

ü  Проаналізовано 1701 матеріал в друкованих ЗМІ, у яких зафіксовано 414 матеріалів, де згадувались кандидатів та партії, які брали участь у виборчих перегонах до Верховної Ради України. Ця кількість матеріалів складає 23,4% від усього суспільно-політичного контенту проаналізованих газет.

 

Діаграма 1. Кількісні показники медіаприсутності партій та самовисуванців

 

 

Як видно з Діаграми 1, найбільша кількість згадувань було про самовисуванців (31,5% від загальної кількості матеріалів, де згадувались партії або самовисуванці). Серед партійв вінницьких газетах лідером є «Українська стратегія Гройсмана» (20,7%). На другому – «Слуга народу» (17,9%), на третьому «Європейська Солідарність» (12,2%). Із значним відривом далі йде «Батьківщина» - 6,8%. Решта партій, які були представлені в газетах набрали менше 5%.

 Всього в газетах було представлено 72 кандидати. Серед кандидатів (як «мажоритарщиків», так і «списочників») до ТОП-5 увійшли:

  1. Володимир Гройсман («Українська стратегія Гройсмана»);
  2. Петро Порошенко («Європейська стратегія»);
  3. Таїса Томляк («Слуга народу»);
  4. Олег Ляшко («Радикальна пратіяО.Ляшка»);                                                
  5. Леонід Марцинковський (самовисуванець, креатура В.Гройсмана)

Решта кандидатів набрала частку медіа присутності менше 2,5%.

 

 

 

 

Таблиця 2. Кількісні показники маркування матеріалів у друкованих ЗМІ

з/п

Назва ЗМІ

Маркування

(у відсотках)

Марковані

Немаркові

Неналежномарковані

  1.  

33 Канал

33,8%

66,2%

0,0%

  1.  

РІА

96,6%

3,4%

0,0%

  1.  

Вінницька Газета

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Вінниччина

80,0%

20,0%

0,0%

  1.  

РЕАЛ

66,7%

33,3%

0,0%

  1.  

Місто

88,9%

11,1%

0,0%

  1.  

Подільський край

93,3%

6,7%

0,0%

  1.  

Бершадський край

0,0%

66,7%

33,3%

  1.  

Подільська зоря

82,6%

17,4%

0,0%

  1.  

Трибуна праці

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Жмеринська газета

87,5%

12,5%

0,0%

  1.  

Трудова слава

69,2%

30,8%

0,0%

  1.  

Прапор перемоги

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Вісник Козятинщини

0,0%

0,0%

100,0%

  1.  

Сільські новини

57,1%

0,0%

42,9%

  1.  

Літинський вісник

68,4%

15,8%

15,8%

  1.  

Липовецькі вісті

0,0%

100,0%

0,0%

  1.  

Слово Придністров’я

85,7%

14,3%

0,0%

  1.  

Наше Придністров’я

70,0%

30,0%

0,0%

  1.  

Прибузькі новини

0,0%

100,0%

0,0%

  1.  

Обрії Оратівщини

50,0

25,0%

25,0%

  1.  

Піщанські вісті

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Колос

0,0%

100,0%

0,0%

  1.  

Вісті Тепличчини

0,0%

100,0%

0,0%

  1.  

Маяк

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Томашпільський вісник

33,3%

66,7%

0,0%

  1.  

Тростянецькі вісті

75,0%

25,0

0,0%

  1.  

Життєві обрії

90,9

9,1%

0,0%

  1.  

Чечельницький вісник

0,0%

70,0%

30,0%

  1.  

Шаргородщина

5,0%

25,0%

70,0%

  1.  

Ямпільські вісті

75,0%

25,0%

0,0%

 

На діаграмі 3 та таблиці 1 представлено результати, щодо маркування матеріалів у друкованих ЗМІ відповідно до чинного законодавства України. Слід відзначити про достатньо високий відсоток– 59,8% маркованої реклами. Якщо порівнювати з президентськими виборами. то цей показник демонструє позитивну динаміку. На передодні парламентських виборів маркування збільшилось на 58,6%.

Майже кожний третій матеріал не мав відповідного маркування (30,7%). Але у порівнянні з президентською кампанією кількість таких матеріалів зменшилась на 8,9%.

9,5% - це неналежно марковані (у більшості таких випадків політична агітація /реклама маркується різними графічними позначками (наприклад - ***, ®, ■,□ тощо, що не відповідає нормам діючого законодавства щодо маркування рекламних матеріалів політичного характеру) або під рубриками «Думка», «Власна думка», «Особистий погляд», «Зверніть увагу», «Точка зору» тощо). У порівнянні із президентськими перегонами кількість неналежно маркованої реклами збільшилась на 4,6% (з 4,9% до 9,5%).

 

Діаграма 4. Тональність матеріалів про кандидатів в друкованих ЗМІ

 

 

Таблиця 2. Кількісні показники тональності матеріалів у друкованих ЗМІ

з/п

Назва ЗМІ

Тональність

(у відсотках)

Позитивна

Нейтральна

Негативна

  1.  

33 Канал

50,8%

47,7%

1,5%

  1.  

РІА

30,8%

31,0%

0,0%

  1.  

Вінницька Газета

66,7%

33,3%

0,0%

  1.  

Вінниччина

80,0%

20,0%

0,0%

  1.  

РЕАЛ

66,7%

33,3%

0,0%

  1.  

Місто

88,9%

11,1%

0,0%

  1.  

Подільський край

93,3%

6,7%

0,0%

  1.  

Бершадський край

91,7%

8,3%

0,0%

  1.  

Подільська зоря

91,3%

8,7%

0,0%

  1.  

Трибуна праці

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Жмеринська газета

81,3%

18,8%

0,0%

  1.  

Трудова слава

84,6%

15,4%

0,0%

  1.  

Прапор перемоги

85,7%

14,3%

0,0%

  1.  

Вісник Козятинщини

50,0%

50,0%

0,0%

  1.  

Сільські новини

85,7%

14,3%

0,0%

  1.  

Літинський вісник

89,5%

10,5%

0,0%

  1.  

Липовецькі вісті

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Слово Придністров’я

85,7%

14,3%

0,0%

  1.  

Наше Придністров’я

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Прибузькі новини

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Обрії Оратівщини

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Піщанські вісті

57,1%

42,9%

0,0%

  1.  

Колос

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Вісті Тепличчини

40,0%

60,0%

0,0%

  1.  

Маяк

94,1%

5,9%

0,0%

  1.  

Томашпільський вісник

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Тростянецькі вісті

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Життєві обрії

72,7%

27,3%

0,0%

  1.  

Чечельницький вісник

30,0%

70,0%

0,0%

  1.  

Шаргородщина

45,0%

55,0%

0,0%

  1.  

Ямпільські вісті

50,0%

50,0%

0,0%

 

Аналіз тональності публікацій у друкованих ЗМІ показав, що 74,9% (на 34% більше ніж перед президентськими виборами) всіх згадок мали позитивну тональність. 24,6% (на 5,1% більше ніж перед президентськими виборами) – нейтральну. Лише 0,3% - негативну, що на 39,3% менше ніж перед президентськими виборами.

 

Узагальнюючи результати моніторингу, слід зазначити, що:

-       у вінницьких друкованих ЗМІ було представлено широке коло кандидатів у народні депутати. Виборці могли отримати інформацію про 72 кандидатів. Однак, результати моніторингу свідчать про певний дисбаланс їх представленості. Найбільша кількість матеріалів була присвячена таким кандидатам (від партій («списочники») та мажоритарниуи), як Володимир Гройсман («Українська стратегія Гройсмана»), Петро Порошенко («Європейська стратегія»), Таїса Томляк («Слуга народу»), Олег Ляшко («Радикальна пратіяО.Ляшка») та Леонід Марцинковський (самовисуванець, креатура В.Гройсмана). Решта кандидатів отримала долю присутності менше 2,5%. Традиційно для державного керівництва України, їх посадова діяльність активно використовуються для просування інтересів політичних сил, які вони представляють. Саме цей фактор вплинув на отримання В.Гройсманом найбільшої частки у вінницькій пресі. На передодні президентських виборів найбільша частка буда й у П.Порошенка.

-       В цілому кампанія пройшла на позитиві. Для переважної більшості матеріалів властива позитивна тональність. Вона пов’язана з розміщенням замовних матеріалів, підготовлених штабами кандидатів на користь власних кандидатів, з акцентами на їх позитивні характеристики та обіцянки. Президентська кампанія навпаки на чверть була орієнтована на дискредитацію своїх опонентів;

-       У порівнянні із президентськими перегонами збільшилась кількість маркованих матеріалів за рахунок матеріалів з неналежним маркуванням. Залишилась достатньо висока кількість матеріалів без маркування. Слід зауважити, що їх частка також трохи зменшилась, але все одно залишається високою.

-       Підставою для визначення замовних матеріалів без маркування було розміщення ідентичних або майже ідентичних матеріалів. Інколи такі матеріали в одних газетах маркувались, в інших подавались. як редакційні;

-       Аналіз результатів виборів свідчить про зменшення впливу місцевих газет на прийняття рішень виборців. Наявність матеріалів про кандидата дає йому лише незначне збільшення пізнаваності, ніж закріплює підтримку виборців. Це пов’язано з рядом причин до яких можна віднести: недоступність місцевої преси широким верствам населення, невідповідність формам та змісту подачі матеріалів (засилля прес-релізів та «штабної» інформації) запитам споживачів інформації, високий рівень недовіри до ЗМІ та діючій владі, залежність від влади, у т.ч. ресурсна, домінування загально національного ТБ, збільшення впливу соціальних мереж та особистих контактів кандидатів з виборцями у міжвиборчий період.



[1] Оцінювались матеріали, які містили рекламний, агітаційний та пропагандистських зміст.

 

-----------------------------------

 

РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ПРЕДСТАВЛЕНОСТІ КАНДИДАТІВ ТА ПАРТІЙ НА ДОСТРОКОВИХ ВИБОРАХ ДО ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ В ЗМІ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Контент випуску новин на ТБ

 

Мета моніторингу– визначити збалансованість представленості кандидатів та партій на дострокових виборах до Верховної Ради України у період з 24 червня по 19 липня 2019 року у ЗМІ Вінницької області.

 

Медіа-карта моніторингу вінницьких ТБ каналів:

3вінницьких телеканали :

  1. 1.    ВІТА ТБ
  2. 2.    ТБ Вінниччина
  3. 3.    UA: Вінниця

 

Кількісні показники:

ü  Проаналізовано 3 місцеві телеканали (щоденні та тижневі випуски вечірніх новин (прайм-тайм. Рекламні матеріали, які були марковані до оцінки не брались).

ü  Проаналізовано 418 сюжетів, у яких зафіксовано лише 2 згадки про представників списку партій, які виборювали місце у Верховній Раді. Ця кількість матеріалів складає лише 0,5% від усього суспільно-політичного контенту вечірніх новин.

 

 За увесь період моніторингу було виявлено лише 2 матеріали у вечірніх новинних випусках про партії та їх представників, якій змагалися за місця у Верховній Раді України. Серед них– Петра Порошенко («Європейська Солідарність») та Ігоря Смешка («Сила і Честь»).

На відміну від друкованих та онлайн ЗМІ в ТБ новинах представники політичних сил та самовисуванці не просувались. В основному просування відбувалось в інших форматах. Зокрема, через політичну рекламу (рекламні блоки), дебати та інші формати (інтерв’ю, аналітичні передачі тощо).         

 

 

Таблиця 2. Кількісні показники маркування матеріалів вонлайн ЗМІ

з/п

Назва ЗМІ

Маркування

(у відсотках)

Марковані

Немаркові

Неналежномарковані

  1.  

ВІТА

0,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Вінниччина

0,0%

0,0%

0,0%

  1.  

UA: Вінниця

0,0%

2,0%

0,0%

 

На діаграмі 3 та таблиці 1 представлено результати, щодо маркування матеріалів в онлайн ЗМІ відповідно до чинного законодавства України. Всі виявлені матеріали (2) не мали відповідного маркування. Всі вони були присвячені передвиборчим турам представників політичних партій «Європейська солідарність» (Петро Порошенко) та «Сила і Честь» (Ігор Смешко через Дмитра Гордона).

 

 

Таблиця 2. Кількісні показники тональності матеріалів у друкованих ЗМІ

з/п

Назва ЗМІ

Тональність

(у відсотках)

Позитивна

Нейтральна

Негативна

  1.  

ВІТА

0,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Вінниччина

0,0%

0,0%

0,0%

  1.  

UA: Вінниця

0,0%

100,0%

0,0%

 

Аналіз тональності публікацій в новинах вінницьких ТБ каналів показав, що вони не мали емоційного забарвлення. 100,0% новин подавались у нейтральній тональності.

 

Узагальнюючи результати моніторингу, слід зазначити, що:

-       Вечірні новини не використовувались, як майданчик для просування тих чи інших кандидатів.

-       В основному просування відбувалось в інших форматах. Зокрема, через політичну рекламу (рекламні блоки), дебати та інші формати (інтерв’ю, аналітичні передачі тощо).

-       Визначені два матеріали не носять системного характеру. Потенційно вони висвітлювали промоційні заходи, які мали суспільний резонанс та виступали новинами для місцевої аудиторії.



[1] Оцінювались матеріали, які містили рекламний, агітаційний та пропагандистських зміст.

 

 

------------

 

 

РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ПРЕДСТАВЛЕНОСТІ КАНДИДАТІВ ТА ПАРТІЙ НА ДОСТРОКОВИХ ВИБОРАХ ДО ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ В ЗМІ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Контент онлайнЗМІ

 

Мета моніторингу– визначити збалансованість представленості кандидатів та партійна дострокових виборах до Верховної Ради України у період з 24 червня по 19 липня 2019 року у ЗМІ Вінницької області.

Медіа-карта моніторингу (онлайн ЗМІ):

  1. 1.   Вінниця.Інфо (www.vinnitsa.info);
  2. 2.   Вінниця ОК(www.vinnitsaok.com.ua);
  3. 3.   Власно.info(www.vlasno.info);
  4. 4.   Вінницький базар(https://vinbazar.com);
  5. 5.   Перші новини (https://ilikenews.com.ua/);
  6. 6.   Інформаційна Вінниччина(http://i-vin.info/);

 

  1. 7.  ПресПоінт (www.vn.presspoint.in.ua/);
  2. 8.  Моя Вінниця (www.myvin.com.ua);
  3. 9.  Реал(https://real-vin.com/);
  4. 10.   20 хвилин(https://vn.20minut.ua/);
  5. 11.   На Парижі (http://naparise.com/);

 

Кількісні показники:

ü  Проаналізовано 11 онлайн ЗМІ.

ü  Проаналізовано 4173 матеріал,у яких зафіксовано 310 матеріалів, де згадувались кандидатів та партії, які брали участь у виборчих перегонах до Верховної Ради України. Ця кількість матеріалів складає 7,4% від усього суспільно-політичного контенту проаналізованих сайтів.

 

 

Як видно з Діаграми 1, найбільша кількість згадувань було про «Українська стратегія Гройсмана» (28,4% від загальної кількості матеріалів, де згадувались партії або самовисуванці). На другому про самовисуванців (24,1%). На третьому – «Слуга народу» (18,7%), на четвертому - «Європейська Солідарність» (15,2%). Із значним відривом далі йде «Опозиційна платформа – За життя» - 5,5%. Решта партій, які були представлені в газетах набрали менше 5%.

 

Всього в онлайн було представлено 51 кандидат від різних партій та самовисуванці. Серед них («мажоритарщики» і «списочники») до ТОП-5 увійшли:

  1. Володимир Гройсман («Українська стратегія Гройсмана»);
  2. Леонід Марцинковський (самовисуванець, креатура В.Гройсмана);
  3. Сергій Кудлаєнко (самовисуванець»);
  4. Олена Верлан-Кульшенко («Європейська Стратегія»);
  5. Анатолій Драбовський («Слуга Народу»);                                                      

 

 

Решта кандидатів набрала частку медіа присутності менше 3,0%.

 

 

 

 

 

 

Таблиця 2. Кількісні показники маркування матеріалів вонлайн ЗМІ

з/п

Назва ЗМІ

Маркування

(у відсотках)

Марковані

Немаркові

Неналежномарковані

  1.  

Вінниця.Інфо

0,0%

2,0%

98,0%

  1.  

Вінниця ОК

0,0%

100,0%

0,0%

  1.  

Власно.info

0,0%

0,0%

100,0%

  1.  

Вінницький базар

88,2%

11,8%

0,0%

  1.  

Перші новини Вінниці

0,0%

100,0%

0,0%

  1.  

Інформаційна Вінниччина

0,0%

100,0%

0,0%

  1.  

ПресПоінт

0,0%

100,0%

0,0%

  1.  

Моя Вінниця

0,0%

100,0%

0,0%

  1.  

Реал

0,0%

100,0%

0,0%

  1. 10.  

20 хвилин

100,0%

0,0%

0,0%

  1. 11.  

На Парижі

0,0%

100,0%

0,0%

 

На діаграмі 3 та таблиці 1 представлено результати, щодо маркування матеріалів в онлайн ЗМІ відповідно до чинного законодавства України. У порівнянні з друкованими ЗМІ в онлайн немаркованих матеріалів значно більше.  Лише19,6% - це маркована реклама.

59,9% - матеріали не мали відповідного маркування, тому їх можна вважати, як манипулятивні. 20,5% - це неналежно марковані матеріали. У більшості таких випадків політична агітація/реклама маркується різними графічними позначками (наприклад - ***, ®, ■,□ тощо, що не відповідає нормам діючого законодавства щодо маркування рекламних матеріалів політичного характеру) або під рубриками «Думка», «Власна думка», «Особистий погляд», «Зверніть увагу», «Точка зору» тощо).

Незважаючи на велику кількість немаркованих матеріалів, у порівнянні з президентськими виборами, їх кількість значно впала. Так на передодні другого туру президентських перегонів кількість немаркованих матеріалів склала 92,3%, то перед парламентськими виборами їх вже 59,9% (-32,4%). Неналежно марковані матеріали продемонстрували збільшення на 12,8% (з 7,7% до 20,5).


 

 

Таблиця 2. Кількісні показники тональності матеріалів у друкованих ЗМІ

з/п

Назва ЗМІ

Тональність

(у відсотках)

Позитивна

Нейтральна

Негативна

  1.  

Вінниця.Інфо

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Вінниця ОК

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Власно.info

0,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Вінницький базар

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Перші новини Вінниці

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

Інформаційна Вінниччина

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

ПресПоінт

64,3%

0,0%

35,7%

  1.  

Моя Вінниця

94,1%

0,0%

5,9%

  1.  

Реал

96,6%

3,4%

0,0%

  1.  

20 хвилин

100,0%

0,0%

0,0%

  1.  

На Парижі

87,2%

0,0%

12,8%

 

Аналіз тональності публікацій у друкованих ЗМІ показав, що 94,4% (на 17,5% більше ніж перед президентськими виборами) всіх згадок про учасників виборчих перегонів мали позитивну тональність. У порівнянні з друкованими ЗМІ матеріалів з негативною тональністю - на 5,0%, що складає 5,3%. Якщо порівнювати із президентськими виборами, то негативних матеріалів було виявлено менше на 17,8%. Основний негатив був орієнтований на кандидатів від «луги народу» та кандидатів, які йшли не від партії «Українська стратегія В.Гройсмана».

 

Узагальнюючи результати моніторингу, слід зазначити, що:

-       у вінницьких друкованих ЗМІ було представлено широке коло кандидатів у народні депутати. Виборці могли отримати інформацію про 51 кандидата. Однак, результати моніторингу свідчать про певний дисбаланс їх представленості. Найбільша кількість матеріалів була присвячена таким кандидатам (від партій («списочники») та мажоритарниуи), як Володимир Гройсман («Українська стратегія Гройсмана»), Леонід Марцинковський (самовисуванець, креатура В.Гройсмана), Сергій Кудлаєнко (самовисуванець»), Олена Верлан-Кульшенко        («Європейська Стратегія») та Анатолій Драбовський («Слуга Народу»). Решта кандидатів отримала долю присутності менше 3,0%.

-       Аналіз представленості кандидатів та партій в вінницьких онлайн медіа свідчить про те, що перевага в основному надавалась партії «Українська стратегія Гройсмана» та кандидатам від неї, або кандидатам, які тісно пов’язують з ними (Л.Марцинковський);

-       В цілому, як і в друкованих ЗМІ, кампанія пройшла на позитиві. Для переважної більшості матеріалів властива позитивна тональність. Вона пов’язана з розміщенням замовних матеріалів, підготовлених штабами кандидатів на користь власних кандидатів, з акцентами на їх позитивні характеристики та обіцянки. У порівнянні з газетами негативу було більше. Він основному був націлений на дискредитацію кандидатів від партії «Слуга Народу» та кандидатів, які вступали у конкуренцію з представниками «Української стратегії Гройсмана»;

-       У порівнянні із президентськими перегонами в онлайні зменшилась кількість немаркованих матеріалів за рахунок матеріалів з неналежним маркуванням. Однак, вона залишається достатньо критичною (майже 60%). Відсутність відповідного маркування замовних матеріалів приводить до маніпуляції громадською думкою, формуванні хибного сприйняття виборчого процесу та дискредитації кандидатів;

-       Підставою для визначення замовних матеріалів без маркування було розміщення ідентичних або майже ідентичних матеріалів, як в інших онлайн ЗМІ, так і газетах;

-       Аналіз результатів виборів свідчить про зменшення впливу місцевих видань на прийняття рішень виборцями. Це пов’язано з рядом причин до яких можна віднести загальні тренди: підконтрольність більшості сайтів міській владі (основна концентрація топових місцевих сайті зосереджена саме в м. Вінниця), невідповідність формам та змісту подачі матеріалів (засилля прес-релізів та «штабної» інформації) запитам споживачів інформації, високий рівень недовіри до ЗМІ та діючій владі, залежність від влади, у т.ч. ресурсна, домінування загально національного ТБ, збільшення впливу соціальних мереж та особистих контактів кандидатів з виборцями у міжвиборчий період.



[1] Оцінювались матеріали, які містили рекламний, агітаційний та пропагандистських зміст.

 

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18