25 жовтня, 2023

ВІННИЦЬКІ ЕКСПЕРТИ РОЗРОБИЛИ 20 АНІМАЦІЙНИХ УРОКІВ З МЕДІАГРАМОТНОСТІ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ШКІЛ

20 анімаційних міні-уроків презентувала «Стусівська школа медіаграмотності» до всеукраїнської тижня медіаграмотності, який стартував 23 жовтня. Це невеличкі ролики, у яких в доступній формі розповідається про актуальні питання медіаосвіти для школярів: фішинг, дискримінація, сумнівна інформація тощо.

Міні-уроки розроблені студентами кафедри журналістики Донецького національного університету ім. Василя Стуса за менторською підтримкою викладачів та медіаекспертів у рамках проєкту Вінницького пресклубу «Стусівська школа медіаграмотності». Відео розраховані як на учнів середньої, так і старшої школи. Анімаційні ролики доступні для використання у навчальному процесі в Ютуб, а також на сторінках кафедри та пресклубу у соціальних мережах.

2

Кураторка анімаційної частини проєкту професорка ДонНУ Ірина Мацишина акцентує: «Усі міні-уроки створені у форматі сторітелінгу. За сюжетом герой чи героїня відео стикаються із певною проблемою: неперевіреною інформацію, безвідповідальними блогерами, що рекламують сумнівні продукти, із плагіатом. Ми наділили героїв іменами, історіями, щоб звертатися до учнів та молоді на «ти». Також у роликах ми розповідаємо, як подібні проблеми виявляти і як уникнути маніпуляцій, інформаційного шахрайства».

Менторка проєкту професорка ДонНУ Наталя Стеблина зазначає: «Особливістю нашого проєкту є те, що його здійснюють студенти під керівництвом досвідчених менторів. Студенти знімають ролики, а також проводять тренінги із медіаграмотності в освітніх закладах Вінниччини. Таким чином ми хочемо показати, що медіаграмотність – безперервний процес, який має починатися вже із шкільних років. Головна мета «Стусівської школи медіаграмотності» – донести до учнів, що в час повномасштабної війни процес медіаграмотності є важливим. Якщо ти не володієш простими інструментами перевірки інформації, можеш несвідомо допомогти окупантам. Наприклад, поширити брехливе повідомлення, що призведе до зростання панічних настроїв. Тому ознайомлення школярів із методиками фактчекінгу є досить важливим. Міні-уроки, в свою чергу, будуть корисними для вчителів і можуть бути використані під час позашкільної освіти».

3

Заступниця начальника відділу шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Департаменту гуманітарної політики Вінницької ОВА Лариса Страшевська переконана: ««Зараз досить поширеними стали питання інфогігієни та медіаграмотності в нашому суспільстві. Існує багато порад як говорити з дітьми про події, що відбуваються в країні. Як навчити їх правильно сприймати ту чи іншу інформацію. Міні-уроки, що презентувала «Стусівська школа медіаграмотності» до всеукраїнської тижня медіаграмотності, дають вчителям можливість використовувати якісно створений продукт з актуальної тематики й, таким чином, закладати підвалини для формування свідомої, критично мислячої особистості. Адже сучасній людині важливо вміти розрізняти маніпуляції, усвідомлювати їх наслідки та ефективно протистояти їм».

20 міні-уроків про медіаграмотність для використання на ютуб-каналі «Вінницького пресклуб» та за посиланням на гугдиску:

https://www.youtube.com/watch?v=ix05R3bwlHY

http://surl.li/mkpyx

Додаткова інформація:

Наталія Болховська, керівниця ВОГО «Вінницький пресклуб»

0501932423