27 листопада

ЯК ВІННИЦЬКІ ТГ-КАНАЛИ ІНФОРМУЮТЬ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕПУТАТІВ ВІД ОБЛАСТІ: СТУДЕНТСЬКИЙ МОНІТОРИНГ

Чи можуть вінницькі виборці дізнатися актуальну інформацію про роботу своїх нардепів через регіональні медіа? Так, знаємо, під час війни в Україні не до виборів. Але це не означає, що ми не повинні знати, що роблять наші нардепи. До них під час повномасштабного вторгнення, як і до більшості з нас, особливі вимоги.
Тож ми вирішили провести моніторинг того, як про вінницьких нардепів пишуть наші регіональні медіа. Бо за новим Виборчим кодексом система обрання народних обранців змінена, але це не означає, що вони не мають працювати для своїх регіонів. За українським законодавством депутати мають звітувати перед своїми виборцями щодо виконання роботи. Не обов'язково через медіа, але все ж таки припускаємо, що якщо депутат зробив для регіону щось справді корисне або ж “засвітився” у скандалі, журналісти мали б про це повідомляти.
Подивімося, як саме вінницькі видання писали про діяльність нардепів. Кому приділяли увагу найбільше, а про кого - не згадували взагалі. І з чим саме було пов'язано увагу медіа до депутата: із бажанням догодити, опублікувати компліментарну “джинсу”, чи з намаганням якісно проінформувати свою аудиторію?
Для того щоб відповісти на ці питання, ми провели моніторинг телеграм-каналів п'яти провідних вінницьких медіа: “Вінниця інфо”, “20 хвилин”, “Суспільне Вінниця”, “Новини Вінниця (Вінбазар)” та “VinTime Вінниця (На Парижі) )” за 8 місяців: не повні три квартали 2024 року. За результатами дослідження з'ясувалося, що два видання з трьох активно висвітлювали діяльність певних депутатів, розповідаючи про їхню “благодійність”, розміщуючи їх привітання зі святами та “мудрі” цитати. Два видання з п'яти взагалі не цікавилися тим, що роблять політики. І лише одне змістило поодинокі згадки про нардепів, здебільшого нейтрального чи ж і негативного характеру.

Депутати_1

“Вінниця інфо”
Це видання найбільше згадувало Ірину Борзову - 10 разів. З них тільки дві публікації були новинного характеру, в інших висвітлювали політику у «позитивному» ключі через її привітання зі святами та коментарів на різні теми:

Депутати_2

Цікаво, що інші п'ять медіа взагалі про неї нічого не писали або ж вміщували поодинокі згадки. Також у ТГ каналі “Вінниця інфо” практично відсутні повідомлення такого контенту від інших політиків. А це б збалансувалося надання, умовно кажучи, «ефіру» іншим депутатам у висвітленні місцевої політичної життя.
Лариса Білозір, Геннадій Вацак та Микола Кучер були згадані лише один раз у спільному оголошенні про збір на дроні:

Депутати_3

“20 хвилин”
У ТГ каналі цього медіа – інший фаворит – Олег Мейдич. Його за вісім місяців згадали 11 разів. Частина дописів була маркована як реклама. Частина – ні. З цього можна зробити припущення, що деякі з інформаційних повідомлень були зроблені з метою просування політика.
Рекламне маркування - привітання нардепа із Днем незалежності, Новим Роком та Пасхою. Його застороги – головний посил виборцям: не збільшувати налоги на горілці та не звільняти Залужного, інформацію про передачу обладнання вінницьким лікарням. А від кількох публікацій не містили жодних вказівок щодо того, що контент – рекламного характеру.

Депутати_4

Щодо інших нардепів, то по одній згадці отримали всі - у публікації, в якій йшлося про результати голосування у Верховній Раді.
Прізвисько Вацака фігурувало ще одного разу. Інформаційний привід - за інформацією видання депутат став першим у Європі власником нового електричного Rolls-Royce.


"Вінницький базар"
У матеріалах видання - прізвища трьох депутатів: "Вацак", "Мейдич" та "Білозір"
. що вона долучилася до семи міжфракційних об'єднань, що є одним з найвищих показників у Парламенті. Дві новини про Геннадія Вацака однаково
повідомляють про виїзд його синів за кордон - під виглядом “волонтерів”
.
наш моніторинг показавши, що тільки одне медіа із п'яти хоча б якось цікавилося діяльністю вінницьких нардепів, не вміщуючи “джинси”. І це “Вінницький базар”
. приділяли увагу діяльності депутатів від Вінниччини
Отож, одне медіа – просуває, інше – більше рекламує, третє – критикує, ще два – замовчують: такі умовні підсумки. А це означає, що вінниччани не можуть отримувати об'єктивну та повну інформацію про політичну життя регіону. Епізодичні згадки та “джинсу” не дають змоги оцінити, наскільки корисним для регіону є той чи інший політик і чи варто його обирати знову.

ПідготувалиКатерина Алілуєва, Віталій Корман, Анастасія Цимбал, Діана Кардаш, Ганна Сушинська, студенти 4 курсу ДонНУ імені Василя Стуса